رخشاره

رخشاره

فیلم -سریال-پویانمایی
رخشاره

رخشاره

فیلم -سریال-پویانمایی

پویانمایی ایرانی (شاهزاده روم) 1393



شاهزاده روم (انیمیشن، ۱۳۹۳) پویانمایی سینمایی ایرانی به نویسندگی و کارگردانی هادی محمدیان، تهیه‌کنندگی حامد جعفری و مدیر تولید مهدی پاکدل و محصول گروه هنرپویا است که در سال ۱۳۹۳ به تولید رسید.

این پویانمایی سینمایی در مدت ۱۵ماه توسط «گروه هنرپویا» (کنسرسیوم مشترک مؤسسات فرهنگی هنری هفت سنگ و سلوک افلاکیان) و با همکاری مؤسسه مجله مهدی لبنان و پیش فروش نسخه عربی آن به مجله مهدی کشور لبنان تولید شده‌است. بودجه این پروژه ۲ میلیارد تومان عنوان گردید.

«شاهزاده روم» در ۱۳ آبان ۱۳۹۴ به اکران عمومی درآمد و موفق شد با استقبال ۱٫۵ میلیونی مخاطبان و فروش ۵ میلیارد تومانی در گیشه سینماها به پرمخاطب‌ترین پویانمایی تاریخ ایران و سومین فیلم پرفروش سال ۹۴ تبدیل شود


خلاصه داستان

«شاهزاده روم» داستان عاشقی و دلدادگی شاهزاده ای پاکدامن مسیحی به نام ملیکا را روایت می‌کند که از تبار پدر از نوادگان یشوعا وصی حضرت عیسی و از تبار مادر نواده قیصر روم است. سرنوشت این بانو به گونه‌ای رقم می‌خورد که وی نهایتاً به بلاد اسلامی عزیمت می‌کند. این پرنسس مسیحی نهایتاً پس از آنکه به همسری امام یازدهم شیعیان در می‌آید، مادر منجی بشریت می‌گردد….

عوامل فیلم

ساخت

پویانمایی سینمایی شاهزاده روم برای نخستین بار در سی و سومین دوره جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد و توانست لوح تقدیر ویژه این دوره از جشنواره را از علیرضا رضاداد، دبیر جشنواره دریافت کند.

جوایز

ردیف سال جایزه
۱ ۱۳۹۵ لوح تقدیر ویژه از هجدهمین جشن سینمای ایران
۳ ۱۳۹۳ لوح تقدیر ویژه از چهارمین دوره جشن سینمای انقلاب
۴ ۱۳۹۳ لوح تقدیر ویژه از نهمین دوره جشنواره رویش
۵ ۱۳۹۳ لوح تقدیر ویژه از سی و سومین دوره جشنواره فیلم فجر

اکران بین‌المللی

شاهزاده روم تحت عنوان امیره الروم پیش از اکران عمومی در ایران، در لبنان به اکران درآمد. در مراسم افتتاحیه اکران «شاهزاده روم» در لبنان، مسئولین مختلف لبنان از جمله ریمون عریجی وزیر فرهنگ لبنان حضور داشت. عریجی در این مراسم ضمن تقدیر ویژه از سازندگان این اثر، در سخنانی ضمن تجلیل از محتوای بین ادیانی این اثرُ آغاز حمایتهای فرهنگی هنری جمهوری اسلامی ایران از مردم لبنان را مورد تقدیر قرار داد و به نفع دو کشور دانست.

«شاهزاده روم» علاوه بر لبنان در عراق، عربستان، کویت، ساحل عاج، بحرین، امارات متحده عربی، فرانسه و انگلستان به نمایش درآمده‌است.

بازتاب‌ها

محمدرضا زائری: شاهزاده روم، یک گام بسیار بلند و خدمت بسیار ارزشمند است که توسط یک گروه جوان و پرتوان با دست خالی تولید شد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد